<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d14663164\x26blogName\x3d2+ileri+1+geri+...+HER+ADIM+HAYATIN+%C4%B0...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://2ileri1geri.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://2ileri1geri.blogspot.com/\x26vt\x3d-5539728422634873626', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

15.9.05

Elma Püreli Kek

Malzemeler:Elma YE

2 Yumurta

1,5 su bardağı şeker

2 su bardağı un

Yarım su bardağı erimiş margarin

1,5 su bardağı elma püresi (rendelenmiş)

Yarım su bardağı çekirdeksiz üzüm

Yarım su bardağı çekilmiş fındık

2 çorba kaşığı kakao

1,5 çay kaşığı tarçın

1/4 çay kaşığı dövülmüş karanfil

1/4 çay kaşığı yenibahar

Yarım çay kaşığı tuz

1,5 çay kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:

Tarifi büyük annemin verdiği eski bir yemek kitabından aldım. Malzeme listesi ilk bakışta uzun gibi gözükmüştü ama inceleyince herşeyden azar azar konulduğunu farkettim. Açıkçası yapılışı da oldukça basit. Ama sonuç mükemmel. Öylesine doyurucu bir kek ki bir dilimi bile yetebiliyor.

Gelelim yapılışına;

25 cm. çapındaki tepsi yağlanır, unlanır. Fırın yakılır.

Un, kakao, tuz, tarçın, karanfil, yenibahar, kabartma tozu, karıştırılıp elenir.

İçine çekilmiş fındık ve üzüm konur.

Büyük bir kasede yağla şeker karıştırılıp yumurtalar tek tek ilave edilir.

Un karışımına, elma püresi de ilave edildikten sonra tüm malzemeler karıştırılıp kaba boşaltılır.

Orta ısılı fırında 40-45 dk. pişirmek yeterli.

Yaparken bu adımlara uymak gerekli. Harfi harfine uygulayınca ortaya mükemmel bir sonuç çıkıyor. Baharatlar ayrı bir tat ve koku veriyor doğrusu. Pişerken mutfağımız öyle güzel koktu ki anlatamam. Babam karanfilden hoşlanmadığı için ben ne yazık ki kullanamadım. Ama size mutlaka tavsiye ediyorum. Elmaları rendeleyen ağabeyimin desteği için de teşekkür ediyorum kendisine. Mükafat olarak da silip süpürmesine izin verdim elma püreli kekimi. Size de şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun...

NOT: Fotoğraf makinem olmadığı için fotoğrafını çekemedim. Sanırım fotoğrafsız pek bir anlamı yok ama ben yine de bu güzel aktiviteye katılmak istedim.

23 Adım Yol Aldık:

Blogger sekerpare 'adım atmış...

kız senin işlerin yoğun değilmi ne ara yaptın bunu ?
du bende yapayım haftasonu annem çanakkale'den yeni geldi çok güzel elmalar getirmiş . yapayım resmini ben koyarım senin yerine ;)

15/9/05 12:35  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

yaw ben bunu parmağımı kestiğim gün yaptım anla yani ne kadar lezzetli olduğunu :P
resim mi uf ya alacam bi makine :(

15/9/05 16:23  
Blogger pınar 'adım atmış...

fotoğraf olmasa da olur duygu. biz canlandırma yaparız:) ellerine sağlık. abinin de eline sağlık:)

15/9/05 16:27  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

eh artık siz canlandırı verin:
zaten kakao olduğu için daha çok kakaolu kek görünümünde ama yiyince süprizzzz elmalı bu yahu diyorsunuz. valla şaşılası :)))
sağolasın pınarcım hakketten elime sağlık kesmem bi daha parmağımı :D

15/9/05 16:35  
Blogger psychedelicpink 'adım atmış...

Ben de patates ye aktivitesi başlatmak istiyorum arkadaşlar
desteğinizi bekliyorum
Tuğba başta olmak üzere :D köfte patates ondan.
Hadi bakiiim mutfaklara ;)

15/9/05 17:10  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

ay ben çok güzel patatesten yapılan bir garnitür biliyorum ben de onu yaparım. destek ne demek verdim gitti pembecim :D

15/9/05 18:11  
Blogger deniz KIRICI 'adım atmış...

Ellerine sağlık cicim. Walla ben evde otura otura komşulardan baya bi tarif topladım:) Vee kilo aldım:( Pasta öyle tabakta durduğu gibi güzel durmuyo yiyince...

15/9/05 21:34  
Blogger yEşiL 'adım atmış...

Fotografsizda bence cok nefis bir tarife benziyor Duygucum. Ellerinize saglik :)

16/9/05 00:59  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

sağol cicim. valla öyle tabakta durduğu gibi basenlerde pek güzel durmuyor o pastalar kekler :(

16/9/05 09:12  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

teşekkür ederim yeşil.
geçekten güzel ve değişik bir kek. tavsiye ederim. eminim sen benden daha güzel yaparsın :)

16/9/05 09:13  
Blogger X BOX 'adım atmış...

duygu
sen o keki bana gönder bende sana fotograf makinemi gönderim ne dersin :)))

17/9/05 02:11  
Blogger Renkli Leke 'adım atmış...

Harika bir recipe Duygu. Okurken birden tatli yeme istegim kabardi birden. Aslinda bahaneyede ihtiyacim yok bunun icin :). Ben butun gun elinde cikolata ve colayla dolasan biriyim cunku.

18/9/05 08:26  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

xbox ne diyebilirim ki
Allaahhhh :)) ama sen gel ben sana kek yapiim sen de makineni getir daha iyi olur :)))

19/9/05 10:00  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

@renkli leke : ben de 2 gündür elimde çikolatayla dolaşıyorum. kan şekerim düşüp duruyor. hasta oldum ben ya :(

19/9/05 10:01  
Blogger sekerpare 'adım atmış...

tık tık tık tıkkkk... fişneee nerelerdesinnn... bak uğramıyosun bloguma kan şekerin düşer tabi :P

hem illa yaz mı demem lazım yaw ?korkudan msni bile açmıyosun dimi :) burdan söylerim bende HANİ YENİ YAZIII ???

19/9/05 16:29  
Blogger X BOX 'adım atmış...

bu klima satıcısına bende katılıyorum :)))

19/9/05 22:06  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

hastayım :(

20/9/05 09:46  
Blogger X BOX 'adım atmış...

geçmiş olsun

20/9/05 12:47  
Blogger Ufuk Ilter 'adım atmış...

duygu yok ortalarda hakkaten.. Geçmiş olsun Duyguuu

20/9/05 14:43  
Blogger psychedelicpink 'adım atmış...

Duygu geçmiş olsun. :(
Kendine dikkat et.

20/9/05 15:18  
Blogger mehterbaşı 'adım atmış...

ay sağolun arkadaşlar... eksik olmayın... herkes dikkat etsin tamam mı?

21/9/05 18:51  
Anonymous Adsız 'adım atmış...

Enjoyed a lot! »

6/3/07 15:34  
Anonymous Adsız 'adım atmış...

Excellent, love it! mitsubishi Lotto 6lotto 6buy ionamin Chrysler dodge van Irs federal tax rate Blood+pressure+reduce Hydrocodone tramadol cymbalta Used maternity clothes store Shelves for cigarettes 2006 jeep liberty rails bextra valdecoxib tablet http://www.backpacks-for-kids.info

26/4/07 20:30  

Yorum Gönder

<< U Dönüşü